
Modeling and Information System in Economics
ISSN 2708-9746
Освітні технології як драйвер розвитку цифрової економіки
Educational tecnologies as a driver of digital economy development
DOI:
10.33111/mise.97.6
Анотація: Цифрова трансформацій є явищем, яке докорінно та безповоротно змінює усталені процеси у бізнесі, суспільстві, освіті, медицині тощо. Завдяки новим технологіям з’являються нові можливості та способи комунікації, виконання професійних завдань, отримання освіти, розваг, здійснення повсякденних дій. Все це вимагає нових знань, умінь, навичок. У зв’язку з цим (в умовах цифрової економіки) освіта та наука, взаємодіючи з різними галузями економіки, набувають особливої значимості в контексті концепції «навчання упродовж життя».
У сфері освіти поряд із традиційними способами отримання знань (в навчальних закладах) завдяки цифровим технологіям з’являються нові способи, зокрема, з використанням онлайн-курсів, мобільних додатків тощо, які усі разом можна об’єднати одним терміном «EdTech». У зв’язку з широким розповсюдженням таких способів отримання знань в учасників освітніх технологій (EdTech) виникають задачі вибору. Зокрема, у статті окреслені задачі та можливі критерії вибору для осіб, які мають потребу в нових знаннях («учень»); осіб (чи групи осіб), які розробили певний онлайн-курс («вчитель») та бажають розмістили його на певній платформі; групи осіб (компанія), яка здійснює адміністративне управління усім процесом навчання, підтримує апаратне та програмне забезпечення для безперебійної роботи платформи чи мобільного додатку, де здійснюється навчання тощо. У статті наведено спосіб вирішення проблеми вибору онлайн-курсу «учнем» (що може бути використаний й для вирішення проблем вибору іншими учасниками EdTech) на основі рейтингового оцінювання. Дана робота є однією із небагатьох наукових робіт, яка піднімає питання EdTech в Україні та може бути відправною точкою у подальших досліджень різних аспектів EdTech, зокрема, аналіз впливу EdTech на традиційну освіту, оцінювання достовірності та актуальності інформації, яка використовується в онлайн-курсах тощо.
Abstract: Digital transformation is a phenomenon that changes the established processes in business, society, education, medicine, etc. radically and irreversibly. New opportunities and ways of communication, professional tasks, education, entertainment, and everyday activities are emerging due to new technologies. All this requires new knowledge, skills and acquirements. In this context (in the digital economy), education and science are of particular importance in the context of the concept of «lifelong learning» when interacting with different sectors of the economy.
In the field of education, along with traditional ways of learning (in educational institutions), new technologies are emerging through digital technology, such as using online courses, mobile applications, etc., all of which can be combined into one EdTech term. EdTech participants are faced with choice tasks due to the widespread availability of such knowledge acquisition techniques. In particular, the article outlines the tasks and possible selection criteria for individuals that need new knowledge («student»); individuals (or groups of people) which have developed a particular online course («teacher») and wish to have placed it on a particular platform; a group of people (a company) that administers the entire learning process, supports hardware and software for the smooth running of the training platform or mobile application, etc.
The article describes how to solve a student’s online course choice (which can also be used to solve selection problems by other EdTech participants) based on a rating.
This work is one of the few scientific papers that raises the issue of EdTech in Ukraine and can be a starting point for further studies of various aspects of EdTech, in particular, an analysis of the impact of EdTech on traditional education, assessing the validity and relevance of information can be used in online courses and etc.
Ключові слова: освітні технології (EdTech), цифрова економіка, рейтингове оцінювання
Key words: еducational technologies (EdTech), digital economy, rating evaluation
УДК: 519.8:330:371.3
UDC: 519.8:330:371.3
To cite paper
In APA style
Velykoivanenko, H., Skitsko, V., & Kmytiuk, T. (2019). Educational tecnologies as a driver of digital economy development. Modeling and Information System in Economics, 97, 55-68. http://doi.org/10.33111/mise.97.6
In MON style
Великоіваненко Г.І., Скіцько В.І., Кмитюк Т.Л. Освітні технології як драйвер розвитку цифрової економіки. Моделювання та інформаційні системи в економіці. 2019. № 97. С. 55-68. http://doi.org/10.33111/mise.97.6 (дата звернення: 04.10.2025).
With transliteration
Velykoivanenko, H., Skitsko, V., Kmytiuk, T. (2019) Osvitni tekhnolohii yak draiver rozvytku tsyfrovoi ekonomiky [Educational tecnologies as a driver of digital economy development]. Modeling and Information System in Economics, no. 97. pp. 55-68. http://doi.org/10.33111/mise.97.6 [in Ukrainian] (accessed 04 Oct 2025).

Download Paper
52
Views
8
Downloads
0
Cited by
- Yankovych O. I. Osvitni tekhnolohiyi v istoriyi vyshchoyi pedahohichnoyi osvity Ukrayiny (1957–2008)/ Educational technologies in the history of higher pedagogical education of Ukraine (1957–2008): monohrafiya. Ternopil: Pidruchnyky ta posibnyky, 2008. 320c.
- Yankovych O. I., Bednarek YU., Andzheyevska. A. Osvitni tekhnolohiyi suchasnykh navchalnykh zakladiv: navchalno-metodychnyy posibnyk. Ternopil: TNPU im V. Hnatyuka / Educational technologies of modern educational establishments: educational-methodical manual, 2015. 212 s.
- NMC Horizon Report: 2018 Higher Education Edition. EDUCAUSE. URL: https://library.educause.edu/~/media/files/library/2018/8/2018 horizonreport.pdf
- Khimyak O. Shcho take EdTech. 10 nayhuchnishykh ukrayinskykh proektiv v oblasti tekhnolohiy osvity/ What is EdTech.10 most important Ukrainian projects in the field of educational technologies. 6 veresnya 2018. URL: https://nv.ua/ukr/techno/technoblogs/shcho-take-edtech-10- najhuchnishikh-ukrajinskikh-proektiv-v-oblasti-tekhnolohij-osviti-blohorisi-khimjak-2492493.html
- Scott L. Vocabulary Learning Goes Mobile with Teacher Recommended Smartphone Apps. 4 March, 2014. URL: https://www.emergingedtech.com/2014/03/vocabulary-learning-goesmobile-with-teacher-recommended-smartphone-apps/
- ANNEX to the Proposal for a Council Recommendation on Key Competences for Lifelong Learning (SWD(2018) 14 final}. Brussels, 17.1.2018 COM (2018) 24 final. URL: https://ec.europa.eu/transparency/regdoc/rep/1/2018/EN/COM-2018-24-F1- EN-ANNEX-1-PART-1.PDF
- Klyuchovi kompetentnosti dlya navchannya vprodovzh zhyttya 2018/ Key Competences for Lifelong Learning 2018 — Tsyfrova kompetentnist. 18 sichnya 2018. URL: http://dystosvita.blogspot.com/2018/01/2018.html
- Klyuchovi kompetentnosti dlya navchannya protyahom zhyttya/ Key competences for lifelong learning. Onlayn modul «Osvita na osnovi zhyttyevykh navychok». URL: http://dlse.multycourse.com.ua/ua/ page/15/53
- Shcho take EdTech ta chomu my obraly tsey napryam dlya akseleratsiyi? / What is EdTech and why did we choose this direction for acceleration? URL: https://biggggidea.com/project/tsentr-pidpriemnitstvaukranskogo-katolitskogo-universitetu/blog/2104/
- Storinka «Educational technology». Vilna entsyklopediya «Wikipedia». URL: https://en.wikipedia.org/wiki/Educational_technology.
- Schwab K. The Fourth Industrial Revolution. World Economic Forum. Geneva, 2016. 184p.
- Sayt platformy «Prometheus». URL: https://prometheus.org.ua/
- Sayt «EdEra». URL: https://www.ed-era.com/
- Sayt «Preply». URL: https://preply.com/
- Sayt «Grammarly». URL: https://www.grammarly.com/
- Belymenko O. Pravovi aspekty EdTech proektiv. https://legalitgroup.com/ed-tech-navchaj-ves-svit/
- Verchenko P.I. Bahatokryterialnist i dynamika ekonomichnoho ryzyku (modeli ta metody) : monohrafiya. K.: KNEU, 2006. 272s.
- Vitlinskyy V. V. Modelyuvannya ekonomiky: Navch. posibnyk. K.: KNEU, 2003. 408s.
- Kmytiuk T. L. Modelyuvannya motyvatsiyi personalu stosovno innovatsiynoyi diyalnosti (na prykladi VNZ): dys. … kand. ekon. nauk: 08.00.11 — Matematychni metody, modeli ta informatsiyni tekhnolohiyi v ekonomitsi. Kyyiv, 2015. 228 s.
- Bohatov O.Y., Lysenko YU.H., Petrenko V.L., Skobelev V.H. Reytynhovoe upravlenye ékonomycheskymy systemamy. Donetsk: YuhoVostok Ltd, 1999. — 110 s.
- Vitlinskyy V.V., Verchenko P.I., Sihal A.V., Nakonechnyy Ya. S. Ekonomichnyi ryzyk: ihrovi modeli: navch. posibnyk za red. d-ra ekon.nauk.prof. V.V. Vitlinskoho. K. KNEU, 2002. 446 s.
- Vitlinskyy V. V., Nakonechnyy S.I. Ryzyk u menedzhmenti: Navch.posibn. K.: Tov. «Borysfen-M», 1996. 226 s.
- Hlushkov V.M. Makroékonomycheskye modely y pryntsypy postroenyya OHAS. M.: Statystyka, 1975. 287 s.
- Vitlinskyy V.V., Obolenska T.YE., Zhyhotska N.V. Modelyuvannya reytynhovoyi otsinky vyshchoho navchalnoho zakladu. Ekonomichna kibernetyka. 2000. №3-4. S. 64–73.
- Saaty T. L. Prynyatye reshenyy. Metod analyza yerarkhyy. M.: Radyo y svyaz, 1993. 320 s.
- Azarova A. O., Ruzakova O. V. Matematychni modeli ta metody otsinyuvannya finansovoho stanu pidpryyemstva. Vinnytsya : VNTU, 2010. 172 s.
- Beshelev S. D., Hurvych F. H. Matematyko-statystycheskye metody ékspertnykh otsenok. M. : Statystyka, 1980. 263 s.
- Mokina YU. V. Matematychni modeli v systemakh upravlinnya efektyvnistyu diyalnosti profesorsko-vykladatskoho skladu vyshchykh navchalnykh zakladiv: avtoref. dys. kand. ekon. nauk: 08.03.02. Kyyivskyy natsionalnyy ekonomichnyy un-t im. Vadyma Hetmana. K., 2006. 20 s.