Modeling and Information System in Economics

Modeling and Information System in Economics

Використання краудсорсингу в логістиці «останньої милі», як спосіб підвищення якості обслуговування клієнтів

The use of crowdsourcing in last mile logistics as a way to improve the quality of customer service

DOI:

10.33111/mise.98.12

Анотація: Анотація. У статті виявленіо існуючі проблеми логістики «останньої милі» та запропоновано власне бачення щодо їх вирішення, зокрема за допомогою використання краудсорсингу. Зазначено, що логістика «останньої милі», яка зазвичай асоціюється з кур’єрською доставкою, — це слабка ланка логістичного ланцюга. Саме проблеми з нею найчастіше зводять нанівець усю попередню оптимізацію та зусилля як ритейлерів, так і самих логістичних операторів щодо підвищення якості обслуговування своїх клієнтів. У даній статті досліджено новий спосіб вирішення проблеми «останньої милі» в логістиці, а саме залучення в якості кур’єрів вільних виконавців, тобто краудсорсинг. Безпосередньо в процесі доставки «останньої милі», сутність краудсорсингу полягає в об’єднанні людей, яким необхідно отримати продукцію, з незалежними кур’єрами й організаціями, готовими доставити її максимально швидко. Замість тривалого перебування в сортувальному центрі та подальшого транспортування товар відразу віддається кур’єру, який прямує до клієнта. Впровадження такої практики передбачає переміщення складських приміщень ближче до ринків збуту та організацію безлічі точок отримання товару в містах. Крім того, використання цифрових краудсорсингових платформ дасть можливість агрегувати ключову інформацію про великі та різноманітні логістичні потоки, а також підвищити гнучкість логістичних мереж за підтримки їх стійкості. У статті досліджено досвід співпраці краудсорсингових компаній з логі- стичними операторами в Росії та запропоновано основні принципи впровадження даної схеми для українського ринку. А саме, запропоновано вітчизняним логістичним операторам та Інтернет-магазинам задля покращення швидкості доставки «останньої милі» та, відповідно, якості обслуговування своїх клієнтів, співпрацювати з компанією Glovo, яка останнім часом активно розвивається в Україні, та є краудсорсинговою платформою. Проведені дослідження дали можливість зробити висновки про те, що краудсорсинг дозволить значно знизити вартість доставки «останньої милі», підвищити її прозорість, а як результат, і якість обслуговування кінцевих споживачів. Однак подібні рішення будуть ефективними тільки при наявності довіри і кооперації між усіма учасниками логістичного процесу.
Abstract: Abstract. In the article we have identified existing last-mile logistics problems and suggested our own vision of their solving, in particular through crowdsourcing. It was noted that last-mile logistics, which is usually associated with courier delivery, is a weak link in the logistics chain. These problems are often reduce all the previous optimization and efforts of both retailers and logistics operators to improve the quality of their customer service. This article explores a new way of solving the "last mile" problem in logistics, namely the involvement of freelance contractors, that is, crowdsourcing. Immediately in the last-mile delivery process, the essence of crowdsourcing lies in bringing people who need to get their products together with independent couriers and organizations ready to deliver it as quickly as possible. Instead of a long stay in the sorting center and further transportation, the goods are immediately sent to the courier who goes to the customer. The implementation of this practice involves moving warehouses closer to markets and organizing multiple points of delivery in cities. In addition, the use of digital crowdsourcing platforms will allow to aggregate key information on large and diverse logistics flows, as well as increase the flexibility of logistics networks while maintaining their sustainability. The article explores the experience of cooperation of crowdsourcing companies with logistics operators in Russia and proposes the basic principles of implementation of this scheme for the Ukrainian market. Namely, we have proposed domestic logistics operators and online stores to improve the speed of last-mile delivery and, accordingly, the quality of service to its customers, due to cooperation with company Glovo, which is a crowdsourcing platform. The conducted studies have made it possible to conclude that crowdsourcing will significantly reduce the cost of last-mile delivery, increase its transparency, and, as a result, the quality of end consumers service. However, such decisions will only be effective if there is trust and cooperation between all participants in the logistics process.
Ключові слова: логістика «останньої милі», Інтернет-магазини, логістичні оператори, швидкість доставки, якість обслуговування клієнтів, краудсорсинг, краудсорсингова платформа.
Key words: last-mile logistics, Internet-shops, logistics operators, delivery speed, quality of customer service, crowdsourcing, crowdsourcing platform.
УДК: 164.053:004.896
UDC: 164.053:004.896
To cite paper
In APA style
Karpun, O. (2019). The use of crowdsourcing in last mile logistics as a way to improve the quality of customer service. Modeling and Information System in Economics, 98, 113-123. http://doi.org/10.33111/mise.98.12
In MON style
Карпунь О.В. Використання краудсорсингу в логістиці «останньої милі», як спосіб підвищення якості обслуговування клієнтів. Моделювання та інформаційні системи в економіці. 2019. № 98. С. 113-123. http://doi.org/10.33111/mise.98.12 (дата звернення: 18.04.2025).
With transliteration
Karpun, O. (2019) Vykorystannia kraudsorsynhu v lohistytsi «ostannoi myli», yak sposib pidvyshchennia yakosti obsluhovuvannia kliientiv [The use of crowdsourcing in last mile logistics as a way to improve the quality of customer service]. Modeling and Information System in Economics, no. 98. pp. 113-123. http://doi.org/10.33111/mise.98.12 [in Ukrainian] (accessed 18 Apr 2025).
# 98 / 2019 # 98 / 2019
Download Paper
32
Views
5
Downloads
0
Cited by

  1. Баран Р.Я., Романчукевич М.Й. Особливості логістики в діяльності інтернет-крамниць. [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?C21COM= 2&I21DBN=UJRN&P21DBN=UJRN&IMAGE_FILE_DOWNLOAD=1& Image_file_name=PDF/Modre_2012_2_11.pdf (дата звернення: 01.02.2020).
  2. Воронов Ю.П. Последняя миля: все самое интересное — в конце. [Електронний ресурс]. — Режим доступу: https://www.krainaz.org/2018- 10/451-last-mile (дата звернення: 04.02.2020).
  3. Електронна енциклопедія «Вікіпедія». [Електронний ресурс]. — Режим доступу: https://uk.wikipedia.org/wiki/ (дата звернення: 01.02.2020).
  4. Ніколаєнко І.В. Логістика останньої милі: трансформація доставки і ризики / І. В. Ніколаєнко // Університетська наука — 2019 : тези доп. Міжнар. науково-техн. конф. (Маріуполь, 16–17 травня 2019 р.) : в 4 т. / ДВНЗ «ПДТУ». — Маріуполь, 2019. — Т. 3. — С. 44–45. — Режим доступу: http://eir.pstu.edu/handle/123456789/22943 (дата звернення: 01.02.2020).
  5. «Последняя миля» логистики: конкуренция алгоритмов. [Електронний ресурс]. — Режим доступу: https://www.osp.ru/cio/2016/01/ 13048406/ (дата звернення: 06.02.2020).
  6. Baljko J. Customer Demand for Faster Service Reshapes Last-Mile Delivery. [Електронний ресурс]. — Режим доступу: https://www.ebnonline.com/customer-demand-for-faster-service-reshapeslast-mile-delivery/# (дата звернення: 01.02.2020).
  7. Joerss M., Neuhaus F., Schröder J. How customer demands are reshaping last-mile delivery. [Електронний ресурс]. — Режим доступу: https://www.mckinsey.com/~/media/McKinsey/Industries/How-customerdemands-are-reshaping-last-mile-delivery.ashx (дата звернення: 06.02.2020).