Modeling and Information System in Economics

Modeling and Information System in Economics

Моделювання процесів рекламного просування з використанням кольорових мереж петрі

Modelling of advertising promotion processes using coloured petri nets

DOI:

10.33111/mise.102.1

Анотація: У статті розглянуто актуальні питання моделювання процесу управління, вибору та оптимізації використання інструментів цифрового маркетингу. Виділено основні характеристики інструментів цифрового маркетингу та особливості їх використання. Наведено класифікацію інструментів цифрового маркетингу: маркетинг у мобільних мережах, пошукова оптимізація, маркетинг та управління репутацією у соціальних медіа, листи розсилки, контент-маркетинг. Визначено ключові показники та фактори проведення рекламних компаній з використанням цифрових інструментів: кількість відвідувачів і покупців, джерела переходів за рекламними гіперпосиланнями, відсоток відмов від покупки та кількість повторних переходів відвідувачів. Метою статті є використання математичного моделювання для оптимізації використання бюджету цифрового маркетингу для досягнення маркетингових цілей підприємства. Під час розрахунків рекламного бюджету враховуються: прибутковість застосування того чи того інструменту цифрового маркетингу, ризик втрати доходу, як середньоквадратичне відхилення очікуваної доходності, частка вкладених коштів у той чи той інструмент маркетингу, кореляційний коефіцієнт їх взаємного впливу, часові періоди здійснення маркетингових акцій, обмеження бюджету інструментів цифрового маркетингу. Новим науковим результатом є використання портфельного підходу до управління інструментами цифрового маркетингу за умов обмеженого рекламного бюджету з урахуванням економічного ризику та взаємозв’язку між цими інструментами. Розроблені рішення щодо процесу вибору інструментів цифрового маркетингу та просування Веб-проєкту можуть бути використані для побудови інформаційноаналітичної системи підтримки прийняття рішень для вибору оптимального розподілу рекламного бюджету серед різних інструментів маркетингових комунікацій. Отримана математична модель може бути використана комерційними рекламними агенціями, Інтернет-представництвами компаній для дослідження взаємозв’язку між каналами цифрового маркетингу та вибору оптимальних рішень щодо розподілу рекламного бюджету.
Abstract: The article is devoted to the topical issues of modeling advertising promotion of goods and services, as well as marketing in social media using Petri nets tools. The typical stages and marketing tools of the website advertising promotion project and options for their improvement are defined. Selected approaches to the use of labeling in colored Petri nets during the stages of the advertising promotion project. The purpose of the article is to improve and expand the mathematical model of advertising promotion of the Internet resource and to use the methods of modeling colored Petri nets for the analysis and improvement of advertising companies for the promotion of goods and services. The variety of technologies and means of digital marketing on the modern Internet market does not allow direct assessment of advertising promotion processes and their effectiveness. Modeling based on colored Petri nets allows you to approximate the effectiveness of using certain means of advertising promotion. A new result is the use of mathematical modeling methods and colored Petri net tools to determine the optimal means of advertising the goods and services of digital enterprises. Flexibility and ease of use, combined with the structural and functional characteristics of Petri nets, help to fully realize the potential of color Petri nets in terms of versatility in terms of project management of advertising promotion, implementing structured algorithms for better control and project management. The developed approach to the management of the advertising promotion project can be used in the marketing and advertising departments of commercial enterprises, Internet agencies and advertising firms to justify marketing activities
Ключові слова: кольорова мережа Петрі; оптимізація рекламного бюджету; рекламне просування; вебпроєкт.
Key words: colored Petri net; optimization of the advertising budget; advertising promotion; Web project.
УДК: 659.1
UDC: 659.1
To cite paper
In APA style
Ahutin, M. (2022). Modelling of advertising promotion processes using coloured petri nets. Modeling and Information System in Economics, 102, 5-11. http://doi.org/10.33111/mise.102.1
In MON style
Агутін М.М. Моделювання процесів рекламного просування з використанням кольорових мереж петрі. Моделювання та інформаційні системи в економіці. 2022. № 102. С. 5-11. http://doi.org/10.33111/mise.102.1 (дата звернення: 15.04.2025).
With transliteration
Ahutin, M. (2022) Modeliuvannia protsesiv reklamnoho prosuvannia z vykorystanniam kolorovykh merezh petri [Modelling of advertising promotion processes using coloured petri nets]. Modeling and Information System in Economics, no. 102. pp. 5-11. http://doi.org/10.33111/mise.102.1 [in Ukrainian] (accessed 15 Apr 2025).
# 102 / 2022 # 102 / 2022
Download Paper
80
Views
34
Downloads
0
Cited by

  1. Jensen K., Kristensen L.M. Formal Definition of Timed Coloured Petri Nets. In Coloured Petri Nets; Springer: Berlin / Heidelberg, Germany, 2009; pp. 257–271.
  2. Chung TH. Modeling of Construction Scheduling with Coloured Petri Nets. in 2011 International Conference on Process Automation, Control and Computing (PACC) 2011. IEEЕ.
  3. Peterson James P. Petri Net Theory and the Modeling of Systems. Michigan: Prentice-Hall, 1981.
  4. Scott-Young C, Samson D. Project success and project team management: Evidence from capital projects in the process industries. Journal of Operations Management. 2008; 26: 749-766.
  5. Агутін М.М., Дем’яненко В.В., Потапенко С.Д. До питання визначення розміру рекламного бюджету. Моделювання та інформаційні системи в економіці: зб. наук. пр. МОН України. Київ. нац.екон. ун-т ім. Вадима Гетьмана. Київ: КНЕУ, 2020. Вип. 99.