
Modeling and Information System in Economics
ISSN 2708-9746
Застосування сучасних інформаційних технологій у процесі викладання математичних дисциплін у технічних та економічних закладах вищої освіти
Application of modern information technology in the teaching process of mathematical disciplines in technical and economic higher educational institutions
DOI:
10.33111/mise.102.7
Анотація: Бурхливий розвиток новітніх інформаційних та комп’ютерних технологій, які стосуються абсолютно всіх сфер діяльності людей. Їх застосування впливають на економіку країни, політику, освіту, культуру, зачіпають сфери професійної діяльності, кардинально змінюють наш побут та ін. Розвиток цих технологій стосується різних верств населення та усіх вікових категорій. Сфера освіти, яка, по-перше, пов’язана з молодим поколінням, що радо тягнеться до всього нового; по-друге, щільно пов’язана з розвитком науки і наукових досліджень, реагує на виклики, що створені розвитком новітніх технологій і, відповідно, змінюється. Пандемія covid19 і широкомасштабний наступ у 78 російсько-українській війні у 2022 р. пришвидшили процеси впровадження інноваційних комп’ютерних технологій у навчальний процес у формі дистанційного навчання. Мета статті полягає у дослідженні особливостей навчального процесу в екстремальних умовах карантину та воєнного стану, в аналізі різних форм навчання, які були запропоновані та запроваджені, в узагальненні того практичного досвіду викладання математичних дисциплін у технічному та економічному університетах, який було набуто в цей унікальний період. У роботі проведено аналіз стану освітнього процесу та динаміку його змін у законодавчій сфері. Обґрунтована необхідність розбудови дистанційної форми навчання в навчальному процесі. Розглянуто особливості проведення лекцій, практичних і семінарських занять та контролю рівня знань студентів при дистанційній формі навчання. Визначено особливості проведення занять у синхронному та асинхронному режимі. Стаття має науково-методичний характер
Abstract: The rapid development of the latest information and computer technologies, which affect absolutely all spheres of human activity. Their application affects the country’s economy, politics, education, culture, affects areas of professional activity, radically changes our everyday life, etc. The development of these technologies concerns different segments of the population and all age categories. The field of education, which, firstly, is connected with the young generation, which gladly reaches for everything new; secondly, it is closely related to the development of science and scientific research, responds to the challenges created by the development of the latest technologies and, accordingly, changes. The global pandemic of COVID19 and the RussianUkrainian war of 2022 accelerated the processes of introducing innovative computer technologies into the educational process in the form of distance learning. The purpose of the article is to study the peculiarities of the educational process in the extreme conditions of quarantine and war, to analyze the various forms of education that were proposed and implemented, to summarize the practical experience of teaching mathematical disciplines in technical and economic universities, which was acquired during this unique period. The paper analyzes the state of the educational process and the dynamics of its changes in the legislative sphere. There is a wellfounded need to develop a distance form of education in the educational process. Peculiarities of conducting lectures, practical and seminar classes and controlling the level of students` knowledge in the distance form of education are considered. The peculiarities of conducting classes in asynchronous mode are determined. The article has a scientific and methodological character.
Ключові слова: дистанційна форма, інформаційно-комунікаційні технології, асинхронна форма навчання, покрокові тести, короткочасні тести, навчальний процес, засоби контролю знань.
Key words: distance learning, information and communication technologies, asynchronous learning, stepbystep tests, shotterm tests, educational process, knowledge control tools.
УДК: 378.147
UDC: 378.147
To cite paper
In APA style
Demianenko, V., Demianenko, O., & Repeta, L. (2022). Application of modern information technology in the teaching process of mathematical disciplines in technical and economic higher educational institutions. Modeling and Information System in Economics, 102, 77-91. http://doi.org/10.33111/mise.102.7
In MON style
Дем’яненко В.В., Дем’яненко О.О., Репета Л.А. Застосування сучасних інформаційних технологій у процесі викладання математичних дисциплін у технічних та економічних закладах вищої освіти. Моделювання та інформаційні системи в економіці. 2022. № 102. С. 77-91. http://doi.org/10.33111/mise.102.7 (дата звернення: 11.04.2025).
With transliteration
Demianenko, V., Demianenko, O., Repeta, L. (2022) Zastosuvannia suchasnykh informatsiinykh tekhnolohii u protsesi vykladannia matematychnykh dystsyplin u tekhnichnykh ta ekonomichnykh zakladakh vyshchoi osvity [Application of modern information technology in the teaching process of mathematical disciplines in technical and economic higher educational institutions]. Modeling and Information System in Economics, no. 102. pp. 77-91. http://doi.org/10.33111/mise.102.7 [in Ukrainian] (accessed 11 Apr 2025).

Download Paper
74
Views
26
Downloads
0
Cited by
- Про вищу освіту: Закон України (2015). URL: http://zakon1.rada. gov.ua/laws/show/1556-18/page
- Про вищу освіту: Закон України зі змінами № 2145-VIII від 05.09 2017. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text
- Національна стратегія розвитку освіти України на 2012–2021 роки. Затверджено розпорядженням Кабінету Міністрів України від 4 вересня 2013 р. № 686-р. Офіційний вісник України. 2012. № 11. С. 400.
- Про затвердження Положення про дистанційне навчання. Наказ Міністерства Освіти і науки України від 25.04.2013 № 466. URL: http://zakon.rada.gov.ua/laws/card/z0703-13/ed20130627
- Диховичний О.О., Дудко А.Ф. (). Комплексна методика аналізу якості тестів з вищої математики. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 2: Комп’ютерно-орієнтовані системи навчання. 2015. № 15. С. 139-144.
- Диховичний О.О., Круглова Н.В. Імітаційне моделювання й аналіз матриць первинних балів педагогічного тестування за допомогою мови R. Інформаційні технології і засоби навчання. 2018. № 5. Т. 67.
- Мороз С.А., Романовський О.Г., Мороз В.М., Домбровська С.М., Грень Л.М., Помаза-Пономаренко А.Л. Дистанційна форма здобуття вищої освіти: аналіз думки студентів щодо якості, перваг і недоліків. Інформаційні технології і засоби навчання. 2022. № 5. Т. 79.
- Ткачук Г.В. Особливості впровадження мобільного навчання: перспективи, переваги та недоліки. Інформаційні технології і засоби навчання. 2018. № 2. Т. 64. С. 13–22.